VASTE TELEFONIE |
|
|
|
|
MOBIELE TELEFONIE |
|
|
|
|
INTERNET |
|
|
|
|
BUSINESS SOLUTIONS |
|
|
|
|
SCARLET ONE ! |
|
|
|
|
MEER DIENSTEN |
|
|
|
|
|
|
Vraag
& Antwoord |
|
Heeft u nog vragen ?
Hieronder vindt u een hele reeks veel gestelde vragen terug betreffende
'Carrier-Select' en 'CPS'
- Heb ik hiervoor een ander telefoontoestel nodig?
Nee, u gebruikt gewoon uw huidig telefoon- of faxtoestel.
- Hoe kan ik gebruik maken van Carrier Select?
Wanneer u zich
kostenloos heeft aangemeld via BestNet, wordt uw telefoonnummer, bij de
operator; concreet betekent dit dat uw telefoonlijn 'actief' is. Dit laat de
operator ook toe alle oproepen met uw nummer te registreren en maandelijks
een afrekening op te maken.
- Hoe breng ik een gesprek tot stand ??
via CS: U vormt de 4-cijferige
carrier-select code voor het oproepnummer bv een oproep naar Nederland met
Sun Telecom wordt 1616 00 31 10 1234567.
Via CPS: U laat de code 'programmeren'(CPS) via aan apart formulier dat u invult bij uw inschrijving.
Het is dan niet nodig om de code in te toetsen voor uw oproepnummer, de code
wordt dan automatisch door Belgacom voor elk nummer geplaatst dat u belt. In de
meeste gevallen is dit een gratis optie.
- Krijg ik een nieuw oproepnummer??
Nee, u behoudt uw huidig telefoonnummer en hoeft vrienden,
familie en zakenrelaties dus niet lastig te vallen met een wijziging.
- Kan ik de diensten van verschillende carrier-select operatoren combineren?
Inderdaad, het is mogelijk klant te worden bij diverse operatoren. Dit kan interessant zijn
wanneer u regelmatig belt met twee of meer bestemmingen waarvoor verschillende
operatoren een voordelig tarief bieden.
- Zijn er vaste (maandelijkse) kosten verbonden aan een inschrijving?
Een groot aantal operatoren biedt een kostenloos abonnement en verplicht u niet een bepaald
belvolume af te nemen. Dit betekent dat wanneer u een maand lang geen oproepen
via de operator tot stand brengt, u ook geen factuur zult krijgen.
- Hoe zit het met de fakturatie en de betaling?
Maandelijks krijgt u een gedetailleerd overzicht van uw oproepen.
Dit overzicht is bij de meeste operatoren zeer volledig. Betalen kan via credit-card, domiciliëring of
overschrijving. Uw keuze wordt bij de inschrijving genoteerd.
- Kan de carrier-select operator mijn lijn afsluiten?
In principe kan de carrier-select operator u de toegang tot zijn netwerk ontzeggen. In dit geval
kunt u altijd terugvallen op het netwerk van de nationale operator(Belgacom/Telenet). Het komt er eigenlijk op neer dat u naast de nationale
operator een tweede telecom-leverancier in huis haalt.
- Kan ik als Telent klant ook goedkoper bellen ?
Nee, niet rechtstreeks via CS of CPS, omdat telenet de toegang tot het netwerk van alternatieve
operatoren blokkeert. Maar via een nationaal inbelnummer (bij enkele operatoren) kan u als Telenet kant wel goedkoper bellen
naar internationale bestemmingen.
nog vragen ? mail ons
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VARIA |
|
|
|
|
PROMOTIES |
|
|
|
|
ADVERTENTIES |
|
|
|
|
|
|